Rudolph Care – Let the Glow Begin

rudolph care acai facial scrub maskVi har testet Let the Glow Begin, fra Rudolph Care.
 
Svanemærket og Ecocert certificeret økologisk hudpleje.
 
Om Rudolph Care:
Kvinden bag Rudolph Care er danske Andrea Elisabeth Rudolph, som efter en test for kemikalier i sin gravide krop, valgte at starte sit eget hudpleje brand. Hun erfarede at de produkter hun havde plejet sig med gennem årene, desværre hobede sig op i hendes blod som giftstoffer. Produkterne i hendes egen serie er derfor Svanemærkede og Ecocert certificerede – af årsager som I kan læse mere om her.
 
Ingredienser:
Disse produkter har fokus på Açai, et bær som vokser på palmen i Amazonas regnskov og er kendt for at have verdens højeste indhold af antioxidanter. Bærret indeholder også omega 3, omega 6 og kalcium. Der er kun 10% frugtkød og 90% kerner på et Açai bær, hvorfor det bestemt må være en dyr spise og en dyr produkt-ingrediens da de sundedsfremmende elementer findes i frugtkødet. 
 
Se ingredienslister via links herunder:
Açai Facial Mist 25 ml. (Obs. linker til en anden emballage og str., indhold er det samme).
 
Emballage:
Produkterne er i plasttuber og plastflasker med pumpe eller spray. 
Det at disse produkter og emballager både er Ecocert certificerede og Svanemærkede gør at der er stillet krav til deres oprindelse, men også til deres miljømæssige påvirkning når emballagerne skal bortskaffes. Rudolph Care har som de første i verden valgt at kombinere Svanen med Ecocert. 
De testede produkter er i en gaveæske, men her er faktisk tale om en scrub i fuld størrelse, hvilket er en lækker detalje hvis man giver det i gave. Facial Cream er i en mindre størrelse og Facial Mist er i rejsestørrelse med 25 ml. i stedet for 100 ml. 
 
Funktion i praksis:
Hvad lover produkterne – hvad oplever vi:
Açai Facial Scrub mask:
Denne skrubbemaske lover at fugte og fjerne døde hudceller når man ved cirkelbevægelser skrubber den let fugtede hud. Den kan også bruges som fugtmaske man lader sidde i 5-10 min så man opnår den fulde GLOW effekt. Det blødgørende element er økologiske olier og sheasmør.
Vi oplever i praksis en lidt fedtet skrubbecreme som med sine skrubbekorn og blødgørende olier, giver en masse peeling og fugt på en gang. Når cremen påsmøres virker den rigtig dejlig og fugtgivende, men når vi skal skylle den af går vi lidt i panik. Her mærker vi nemlig den fedtede konsistens af olier der bare ikke vil skylles af med vand alene. Løsningen har herhjemme været en blød svamp eller klud at massere olierne af med under bruseren, hvorefter vi (som produktbeskrivelsen lyder) har duppet resterne af den olierede fornemmelse af med håndklædet. Det virker, men vi havde gerne haft en mild ansigtsvask at vaske det af med. Måske dette bare ville forringe GLOW effekten som man får når man er færdig med behandlingen. Når først masken er renset af så er effekten virkelig god. 
 
Açai Facial Mist:
Opstrammende og fugtgivende mist der er ekstremt rig på antioxidanter som modvirker ældningstegn.
Indeholder hamamelis, der mindsker rødme og irritation i huden og modvirker betændelse og tilstoppede porer. Kan bruges som opfriskende mist, afrensende skintonic på vat, eller til at fiksere makeuppen med.
Vi oplever i praksis en lækker mist der fungerer godt som opfrisker mellem scrub og creme. Vi tester stadig denne for de andre brugsmuligheder. 
 
Açai Anti-stress Facial Cream:
Tilfører fugt, pleje, smidighed og elasticitet. Beskytter mod vind og vejr, forurening og andre stressende elementer i hverdagen. Indeholder økologiske olier og nærende aktive ingredienser som dulmer, lindrer, virker anti-inflammatoriske og anti-septiske.
Som vi før har nævnt med andre ansigtscremer, så er vores succes kriterie at man efter påføring glemmer at man har en ansigtscreme på. Især hvis man har en kombineret, rødmende, fedtet eller stresset hud. Denne creme er glemt så snart den er absorberet. Den er også fugtgivende så vi ikke føler at vi mangler fugt kort efter. 
Vi så gerne at der var lidt solfilter i denne creme, men så ville den ikke kunne være Ecocert certificeret pga. Ecocerts solfilter kriterier, så dette kunne muligvis være årsagen. 
 
Duft:
Uden at være sikre, synes vi produkterne dufter af Açai? Lidt frugtet på en anderledes måde. Det dufter lidt som bærret smager. 
 
Økologi og miljø: 
Det er meget svært at lave 100% økologiske produkter da en stor del af et produkt oftest er vand eller andre ingredienser som ikke kan laves økologisk. Rudolph Care har forholdsvis høje %-dele af økologi (selvom det måske ikke virker sådan ud af 100%). De store mængder plejende ingredienser er altså økologiske – det er ingredienser som vand der trækker %-tallet ned. 
Disse tre Rudolph Care produkter er af 99% naturlig oprindelse og har følgende procentdele på økologi:
Skrubbemasken er 38% økologisk.
Mist'en er 35% økologisk. 
Ansigtscremen er 34% økologisk. 
Ifølge Ecocert standarden skal mindst 10% af produktet være økologisk dyrket og 95% af produktet vare af naturlig oprindelse.
 
Bedømmelse: 
Virkelig lækre produkter i lækre emballager, med den rigtige miljømæssige og sundhedsmæssige etik. Vi har lyst til at kigge nærmere på Rudolph Cares produkter fremover. 
 
rudolph care acai  scrub mask facial cream facial mist rudolph cara acai hudpleje creme maske mist
 
Konkurrence:
En heldig læser vandt i juli 2014 en test af disse tre produkter, samt tre solprodukter fra Rudolph Care, som vi har testet og udloddet her.
Vi glæder os til at høre hvad hun synes og håber at kunne forkæle en af jer læsere en anden gang med noget fra Rudolph Cares sortiment. 
 
Ps. Vi er ikke betalt af Rudolph Care, vi har dog fået sponsoreret produkterne til testen. Rudolph Care har intet at gøre med vores evt. konkurrence-spørgsmål, dette er udelukkende til brug for Gylp&Glamour. Vores holdninger er altid vores egne, sponsorat eller ej, da vi selv udvælger vores test-leverandører ud fra vores mange kriterier til et givent produkt og forholder os konstruktivt til det testede. Vi har ingen økonomisk interesse i evt. øget salg af de testede produkter. Produkter til konkurrencer er altid sponsoreret direkte fra firmaet der ejer produkterne, til vinderen. 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *